+31 (0)85 - 773 17 11 info@emcsolutions.nl

Betere gasten ervaringen met het juiste communicatieplatform

Benut communicatiemiddelen optimaal voor de beste gastervaring en
verhoog de veiligheid voor medewerkers en gasten.

Communicatie oplossingen voor hotels

EMC Solutions biedt op het gebied van communicatie totaal oplossingen voor diverse verticale marketen, zo ook voor hotels. Binnen een hotel vindt je meerdere communicatie middelen, die het werk efficiënter kunnen maken en het verblijf voor gasten prettiger en veiliger maken. 

Receptie en reserveringen:

De bereikbaarheid van de receptie is zeer belangrijk. Indien een receptie niet optimaal bereikbaar is voor vragen en reserveringen, kan het zijn dat de gast opzoek gaat naar een ander hotel. Het gevoel van gastvriendelijkheid staat immer voorop. Het snel beantwoorden van een oproep is een van de dingen die door gasten als positief ervaren worden. Maar hoe vang je drukte bij de receptie op als er veel gasten aan de balie staan om in te checken? Door het slim en efficiënt inrichten van de telefonie!

Wij bieden telefonie voor hotels, die optimaal kan ondersteunen in beste ervaring bij bellers en uw communicatie stroom zo efficient mogelijk laat verlopen. 

Hospitality service:

Om de gastenbeleving te vergroten, bieden de meeste hotels extra services aan hun gasten. Hierbij kan gedacht worden aan roomservice of schoonmaakservice. Hoe sneller de gevraagde service geleverd wordt hoe hoger de positieve ervaring van de gasten is. Om de betreffende (service)medewerkers snel te kunnen aansturen kunnen ze voorzien worden van draadloze communicatiemiddellen zoals DECT telefoons, VoWiFi telefoons, pagers, smartphones en tablets.

Ons communicatieplatform biedt telefonie voor hotels die de hospitality service kunnen verhogen. 

Gastentelefonie: 

Hoewel gasten steeds vaker bellen via hun eigen mobiele telefoon, is het aanbieden van telefonie op de kamers van de gasten nog steeds wenselijk. Denk daarbij aan kosten besparing op hoge ramingskosten voor mobiel bellen in een ander land. Maar de telefoon op de kamer kan ook als servicetool worden ingezet voor bijvoorbeeld direct contact met de receptie, roomservice of hotel-restaurant. Zelfs aan calamiteitenknop en alarmknop, waarbij activering hiervan direct bekend is waar de calamiteit zich bevindt behoren tot de mogelijkheden. Koppel het telefonieplatform aan een check-in/check-out systeem en zet eenvoudig de gemaakte belkosten direct op de factuur wanneer de gast uit-checkt.

Onze telefonie voor hotels oplossing biedt uitgebreide mogelijkheden om gastentelefonie kosteneffectief aan te bieden. 

Brandalarm:

Een brand in een hotel, kan gevaar opleveren voor tientallen tot soms wel honderden gasten. In het geval van een brand wil je daarom snel geinformeerd worden en snel alarm kunnen slaan. Een brand met zoveel mensen in een gebouw kan al gauw tot paniek leiden terwijl dat niet altijd nodig is. Misschien zit er iemand stiekem te roken op zijn kamer, is er een vlam in de pan in keuken of is het een vals alarm van een iets te beschonken gast of een lolbroek. Dan hoeft er geen paniek uit te breken of een ontruiming plaats te vinden. Het koppellen van het brandalarm aan onze communicatieserver aan het telefonieplatform, zorgt ervoor dat het BHV team middels still alarm eerst geinformeerd wordt. Zij kunnen dan de omvang van de melding in kaart brengen en de juiste actie ondernemen.

WiFi / internet:

Bij de keuze voor een hotel wordt steeds vaker gekeken naar de beschikbaarheid van WiFi. Een hotel dat geen of slechte WiFi / internet beschikbaarheid heeft, wordt in revieuws slechter boordeeld dan een hotel dat beschikt over een uitstekend dekkend WiFi netwerk voor de gasten. Investeren in een goed en betrouwbaar netwerk kan een hotel dus goede revieuws opleveren en dus meer gasten naar zich toe trekken. 

Een goed WiFi netwerk is niet alleen intressant voor gasten, maar biedt ook mogelijkheden om efficienter te werken middels tablets en smartphones en als drager van het telefonie netwerk. 

Camera toezicht:

Verhoog de veiligheid van medewerkers en gasten met een goed camerasysteem. Combineer het camerasysteem met uw communicatieplatform. Zo kan in het geval van calamiteiten het BHV team, receptie of een beveiligingsmedewerker direct meekijken op smartphone of tablet en indien nodig, zich direct naar de juiste locatie begeven. Leg beelden vast als bewijs tegen dader of in aansprakelijkheid gevallen. Detecteer aankomende calamiteiten nog voor ze daadwerkelijk plaatsvinden. 

Toegangscontrolle:

Met name voor hotels zonder receptie of zonder nachtportier helpt een deurintercom met toegangscontrole om ongewenste “gasten” buiten te houden. Gasten van het hotel kunnen toegang krijgen tot het hotel met een unieke code of bijvoorbeeld met de kamer sleutel voorzien van NFC. Door gebruik te maken van een geïntegreerde camera en te koppelen aan het telefonieplatform, kan bekeken worden wie er voor de deurstaat en indien van toepassing de deur op afstand voor hun geopend worden. Ook het beheren van slagbomen of poorten naar eigen parkeerterrein behoort tot de uitgebreide mogelijkheden. 

 

En er is meer….

Er zijn nog meer communicatiemogelijkheden die tot een betere omgeving voor werknemers en gasten kan leiden. Denk eens aan een agressieknop achter de receptie of wat medewerkers bij zich dragen,  informeer gasten over de leukste bezienswaardigheden en de beste restaurants en bars via narrowcasting in de lobby of zelfs op de kamers. Wij helpen u graag de gastenervaring te verhogen. 

Meer weten over onze oplossingen voor hotels? We helpen u graag! Tel. 085-773 17 11