ISDN stopt! Voorkom dat u niet meer bereikbaar bent. “

Nog minder dan 2 maanden en dan is de deadline waarop KPN heeft aangegeven dat ISDN stopt. Vanaf september 2019 is het in elk geval onherroepelijk afgelopen met ISDN. Deze traditionele manier van telefoneren gaat al sinds eind jaren ‘90 mee. Door de hoge onderhoudskosten en het feit dat heel wat bedrijven al naar Voice over IP zijn overgeschakeld, werd besloten met ISDN te stoppen.

ISDN uitschakelen gebeurt inmiddels over de hele wereld. KPN heeft al vorig jaar aangekondigd dat het in september 2019 stopt met ISDN, met KPN volgt ook Tele2. Ook Deutsche Telekom AG en Belgacom/Proximus zijn op weg om alle vaste verbindingen te sluiten en het hele proces zal daar naar verwachting eind 2019 klaar zijn. British Telecom wil ook ISDN tegen het jaar 2025 met pensioen laten gaan. De leveringen voor nieuwe PSTN- en ISDN-telefoonlijnen zullen daar ophouden in 2020.

Wat zal ISDN vervangen?

Telecombedrijven schakelen over van conventionele vaste netwerktelefonie naar VoIP (Voice over Internet Protocol). In tegenstelling tot de traditionele PSTN- of ISDN-lijnen die moeten vertrouwen op de vaste lijn voor het verzenden van spraak en gegevens, is VoIP een relatief nieuwe technologie die het internet gebruikt om gesprekken te routeren, waardoor uw apparaten niet met fysieke lijnen hoeven worden verbonden. Met VoIP zijn koperverbindingen en huurlijnen overbodig en het enige dat u nodig hebt, is een actieve en stabiele internetverbinding.

Wat zijn de voordelen van VoIP in vergelijking met ISDN?

Overschakelen van ISDN naar VoIP is eigenlijk een evolutie van moderne telecommunicatie, dus er moeten een aantal competente voordelen zijn om naar VoIP te migreren.

Allereerst brengt VoIP lagere kosten met zich mee. Over het algemeen zou het gebruik van VoIP-services tot 50% besparen op lijnverhuur en tot 60% op telefoongesprekken. Dus voor MKB-organisaties die geld willen besparen op hun telefoonsystemen, zou VoIP een goede optie zijn om uit te kiezen.

 

VoiP brengt organisaties Flexibiliteit en schaalbaarheid

Volgens een onderzoek van Software Advice is schaalbaarheid de belangrijkste factor die kopers in overweging zouden nemen bij de keuze van een telefoonsysteem. Dus flexibel en schaalbaar zijn zou een voordeel zijn wanneer je als bedrijf op de markt concurreert.

VoIP biedt tevens veel meer functies en integratiemogelijkheden t.o. traditionele telefonie. Hierdoor is het mogelijk om de telefonie dermate in te richten dat er veel efficiënter gewerkt kan worden. Door het efficiënter inrichten van de werkwijze, kunnen er aanzienlijke kosten bespaard worden.

Urgentie: Overstappen is nu noodzakelijk.

September 2019 komt nu zeer snel dichtbij. Daarom is het noodzakelijk dat u nu de overstap van ISDN maakt om straks niet voor een verrassing te staan. Bereikbaarheid is immers een van de belangrijkste onderdelen van een MKB bedrijf.  

EMC Solutions biedt u een telefooncentrale in de cloud vol met toonaangevende technologie en geavanceerde mogelijkheden Gebouwd op de nieuwste cloud-communicatietechnologie en gehost in Nederlandse datacenters

EMC Solutions biedt u een gratis, maar vooral veilige en vlekkeloze overstapservice. Binnen enkele minuten nadat uw aanvraag in behandeling is genomen kunt u al gebruik maken van uw nieuwe telefooncentrale, zodat uw bereikbaarheid gegarandeerd blijft.